28.9.22

TRAMRIT NAAR DE ALBERT CUYP

Met moeite prop ik mij in het krappe bankje vlak achter de bestuurder. Al gauw blijkt, dat dit ongemakkelijke plekje ook voordelen biedt. Vanaf deze plaats kan ik namelijk luid en duidelijk de conversatie volgen, die de trambestuurder via de intercom met de conductrice achter in de tram voert.

C. Wat eet jij vanavond ?

B.Zuurkool met worst, waar haal jij altijd je worst ?

C. Bij de Lidl, die vind ik het lekkerst.

B. O, ik altijd bij de Aldi.

C. Waar ligt die dan bij de Aldi ?

B. Bij de diepvries en dan rechtdoor.

C. Daar staan toch de frisdranken

B. Nee, ik bedoel dat andere pad, er lopen toch twee paden vanaf de diepvries.

Even is er wat tumult als een buitenlandse vrouw er bij een halte nog uit had gewild terwijl de tram al weer begint te rijden.

B. Waarom deed je de deur niet open?

C. Ze zat alsmaar op haar telefoon te kijken. Ze was veel te laat, dan gaat ze maar een stukje lopen, ziet ze nog eens wat van de stad

C. Die van de Lidl vind ik toch het lekkers. Lekker sappig.

B. Ja, ieder z’n smaak

 

Bij de volgende halte staan er een man en een vrouw op de halte, ze komen duidelijk van buiten Amsterdam en de vrouw vraagt aan de bestuurder of hij ook naar de Albert Cuypmarkt gaat.

B. Nee meissie, want ik moet werken en kan dus niet met je mee. Stap maar in hoor, dan rijd ik voor jullie wel een stukkie om.

Na enige aarzeling stappen de passagiers in en gaan dicht bij de bestuurder zitten. Het is dan wel een beetje rare man, maar op dit moment is hij toch het enige houvast, dat ze in deze vreemde stad hebben.

B. Het is helemaal niet leuk meer hoor de Albert Cuyp. Vroeger was het leuk. Ik ga er alleen nog maar naar toe voor hom en kuit. Houden jullie van hom en kuit?

De twee beamen, dat ze dat wel lusten.

B. Dat is er nu niet, het is niet het seizoen.

De passagiers kijken wat teleurgesteld omdat het enige aardige dat de markt nog leek te bieden, nu ook al aan hun neus voorbij gaat. Bij de Albert Cuypmarkt stappen ze uit, in de hoop, dat het allemaal toch nog een beetje leuk wordt.





FIETS


Het is op zich geen leuk gegeven,

we zullen er toch mee moeten leven.


Soms wordt een fiets die werd vermist

zomaar weer ergens op gevist.


Op mijn Facebook pagina is ander en soms actueler Frans en Amsterdams nieuws te vinden:  https://www.facebook.com/frans.brugman.73

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten