12.3.22


ALDI

 

Soms doe ik in Amsterdam wat boodschappen bij de Aldi. Ze hebben daar vaak artikelen die je nergens anders kan krijgen. Dit keer was er tuingereedschap in de aanbieding. Dat kwam goed van pas, want ik had een snoeischaar en een hark nodig. 

Achter de kassa zat een typisch Amsterdamse vrouw. Groot, ruim gevuld en hoog blond. Zo eentje van het type: ''Ik heb een goed hart, maar je moet geen ruzie met me krijgen."

Omdat ik nogal onhandig met de lange hark stond te schutteren en ze de streepjescode op de steel moest scannen, zei ik maar: "Waar wilt u hem hebben?'' Dit had ik beter niet kunnen zeggen!...

"Waar wil je n‘m hebben?'', schalde het door de zaak en tegen de rij wachtenden, die zich inmiddels achter me gevormd had: "Hoort U dat?" Hij zegt: "Waar wil je n’m hebben?''

Langzaam begon tot me door te dringen, dat de door mij goed bedoelde opmerking wel een heel vreemde lading begon te krijgen. De rij wachtenden keek me wat besmuikt aan en sommigen gniffelden een beetje.

Of het nog niet genoeg was, vond de vrouw achter de kassa dat ook de rest van de zaak deelgenoot moest worden van de door mij gemaakte opmerking. ''Gerard!, Gerard!'', riep ze naar haar collega aan de andere kassa.

''Hoor je wat die man zegt?" Hij zegt: "Waar wil je n’m hebben?''.

Omdat ik, als alle belangstelling plotseling om mij gericht wordt, nog al eens wil blozen, kon dat ook nu niet uit blijven.

''O kijk'', zei de vrouw, ''Hij krijgt er een kleur van''.

''Dat bewijst mijn onschuld'', zei ik toen maar.

'' Ja, dat zal wel" zei ze. Ik wist niet hoe snel ik de winkel moest verlaten. Voorlopig ga ik maar weer naar de Franse Aldi. Daar zal je zoiets niet zo snel overkomen.




Een werkstuk van de Flower Bike Man voor Oekraïne





Op mijn Facebook pagina is ander en soms actueler Frans en Amsterdams nieuws te vinden:  https://www.facebook.com/frans.brugman.73






Geen opmerkingen:

Een reactie posten