29.3.21

 

IN HET LENTEZONNETJE

 

Het zonnetje begint al meer warmte te geven, en als ik even op een bankje in het park ga zitten, schuift er een niet zo frisse oude man bij me aan. Kennelijk zit hij verlegen om een praatje, want hij begint meteen te vertellen, over het bejaardentehuis waar hij woont

"Nou ja, wonen als je dat tenminste wonen wilt noemen'' zegt hij.

"Het is meer een gesticht. Het eten is er met permissie niet te vreten. We slapen met drie mannen op een kamer. Eentje is er zo dement als een deur; die ligt de hele nacht maar wat voor zich uit te lullen en de ander snurkt als een os. Nou, dan word je de volgende morgen lekker uitgerust wakker. Dat kan ik U wel vertellen."

"Laatst kregen we nieuwe schoenen.

Komt er zo’n man in het tehuis met een lading dozen.

Nou, de zusters wisten wel welke schoenen het beste voor ons waren."

"Neemt U die maar, mijnheer Kromboom, die staan U netjes."

"Nou loop ik al weer maanden met pijnlijke voeten."

Eerst was het:

''Ja, nieuwe schoenen moeten altijd een beetje inlopen."

Toen was het:

''U moet zich niet zo aanstellen. Er is niets aan de hand met die schoenen."

"Maar ik weet zeker dat er helemaal vóór in een spijkertje zit, en ze nemen niet even de moeite om te voelen hoor!"

"Ach mijnheer", zegt hij, "als ik U niet ontrief, zou U misschien even in mijn schoen willen voelen? Het zit helemaal vooraan."

Toen hij zijn schoen had uitgetrokken en ik in die warme vochtige schoen op zoek ging naar een spijkertje, kon ik niet echt wat vinden.

Om hem een plezier te doen, heb ik toch maar gezegd dat er iets van een bobbeltje zat.

"Mooi" zei hij, dat ga ik meteen tegen de zuster zeggen!

Tevreden slofte hij richting bejaardentehuis.



LENTE!

De sportscholen zijn nog altijd gesloten, maar was het niet een bekende Amsterdamse filosoof
die ooit heeft gezegd: "Elk nadeel hep z'n voordeel".


Op kleur gestyled!









De nijlgans is uit verre streken

naar ons landje uitgeweken

Hij kwam in Amsterdam terecht.

Goed voorbereid dat moet gezegd

Van anderen had hij al gehoord

dat er hier veel zijn van zijn soort.

Daarom laat hij alvast misschien

zijn parkeervergunning zien






Geen opmerkingen:

Een reactie posten