2.11.18

AMSTERDAMMERS

Amsterdam, je houdt er van of je hebt er een hekel aan. De laatste tijd is er nogal wat negatieve publiciteit over de stad. Het zou er te vol zijn, de stad wordt overgenomen door de buitenlanders er is veel criminaliteit en het is er smerig. Natuurlijk, het is allemaal een beetje waar. De laatste paar jaar ben ik door omstandigheden weer wat vaker in mijn geboortestad  en het valt me op, dat er zo veel georganiseerd wordt, dat er zoveel aardige, creatieve en toegankelijke mensen zijn. Het mooiste van alles vind ik nog, dat er ondanks de drukte ruimte is om jezelf te zijn. Er wordt niet gek opgekeken als je je een beetje anders gedraagt dan een ander. Wat dat betreft is er misschien wel meer vrijheid dan in een dorp. In de afgelopen paar jaar heb ik wat foto's gemaakt die dat illustreren.  


Amsterdammers houden van een feestje




Ze zijn creatief




Muzikaal


Stellen zich open of sluiten zich af




Zijn niet bang om een afwijkend standpunt in te nemen




Hebben oog voor detail





Houden van dieren


van bloemen


en van gezelligheid


Ze zijn ruimdenkend


En schamen zich niet om uit de kast te komen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten